Dauntless może i wydaje się prostą gierką do zabijania potworów, ale jak już zaczniesz grać to zdasz sobie sprawę, że wcale tak nie jest. Może i nie wygląda, ale gra ma całkiem złożony mechanizm i jak się okazuje każda broń do czegoś służy. Podczas polowania możesz zauważyć różne kolorki wtrakcie zadawania obrażeń. Czym one są?

Czym są kolory i co robią?

W grze na chwilę obecną można wyróżnić cztery różne kolory podczas zadawania obrażeń. Biały, żółty, czerwony oraz niebieski. Te kolory określają jak skutecznie możesz zadawać obrażenia, więc przed jakąkolwiek rozgrywką należy się z tym poradnikiem zapoznać.

Cięte: Miecze, Siekiery, Kosy i Reapetersy to broń cięta. Zadają niewielką ilość obrażeń Stagger i bardzo dużą ilość obrażeń częściowych (part damage).
Ogłuszające: Młoty zadają najwięcej obrażeń do ogłuszenia (nie tylko na głowę ale również kiedy atakujemy kończyny)
Przeszywające: Warpike zadają obrażenia przeszywające. Zadają niskie obrażenia częściowe, ale jest to jedyny rodzaj obrażeń, które mogą stworzyć rany na Behemocie.

Poniższa grafika dokładnie przedstawia statystyki tych obrażeń.

Grafikę możecie wykorzystywać do własnych stron lub w celu dalszego udostępnienia. Wszelkie jej modyfikacje (np. usunięcia znaku wodnego czy logo) skutkuje naruszeniem praw autorskich. Bardzo prosimy o szanowanie pracy innych.

Wiem, że to trochę skomplikowane, ale kiedy wyjaśnię rodzaje uszkodzeń, które można zastosować do Behemotów, będzie to znacznie jaśniejsze o co chodzi.

Podczas zadawania obrażeń można ujrzeć kolory o to czym są:
Podstawowy (kolor biały): Jest to najprostszy rodzaj obrażeń, jakie możesz zastosować do Behemothów, uderzając je gdziekolwiek na ich ciele. Nie ma żadnych efektów specjalnych, ale jedyne obrażenia, które zmniejszają pulę zdrowia wroga. Każde trafienie powoduje obrażenia podstawowe, nawet jeśli nie widzisz białych obrażeń; Dzieje się tak dlatego, że zamiast tego gra wybiera wskaźniki obrażeń częściowych (part damage), ogłuszających oraz przeszywających.

Obrażenia częściowe (kolor żółty): Obrażenia te są stosowane, gdy trafisz w określoną część Behemota, taką jak jego ogon. Gdy zrobisz już wystarczająco dużo obrażeń, ta część zostanie odcięta, co da ci więcej zasobów rzemieślniczych pod koniec walki, a także może wyłączyć niektóre ataki Behemota.

Obrażenia ogłuszające (kolor niebieski): Ten typ obrażeń stosuje się, uderzając konkretnie w głowę lub nogi Behemota. Wykonanie wystarczającej ilości obrażeń od Stagger spowoduje, że Behemot zostanie ogłuszony lub przewrócony, co wyłączy go z walki i da drużynie sposób na zadawanie jak największej ilości obrażeń.

Obrażenia przeszywające (kolor czerwony): głównie zadawane przez Warpike (ale i Reapetersy mogą zadawać te obrażenia w niewielkich ilościach), obrażenia ran mogą spowodować, że część Behemota zostanie ranna, co znacznie zwiększa, ile obrażeń częściowych można zastosować do tej części ciała.

W tym filmiku możecie zobaczyć jak to wygląda w praktyce:

Podsumowując, typ broni określa rodzaj obrażeń zadawanych Behemothowi. Na przykład, ktoś używający broni do cięcia będzie zadawał wielkie obrażenia częściowe, a ktoś używający tępej broni (młot) będzie świetny do ogłuszania i przewracania bestii.