Najlepsza odpowiedź to: nie, nie potrzebujecie PS+, aby zagrać. Dauntless jest grą darmową z cross-play z PC oraz Xbox (i już niedługo Switch).

Czy nie posiadając PS+ wpływa to na cross-play?

Nie. Tak długo jak masz dostęp do Playstation Network oraz internetu wciąż będziesz mieć dostęp do gry z graczami z innej platformy. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy masz członkostwo w PlayStation Plus, możesz grać z innymi użytkownikami Xbox One i PC.

To dlaczego osoba posiadająca Xbox One musi mieć Xbox Live Gold?

Zasady firmy Microsoft i Sony różnią się pod tym względem. Chociaż Sony zazwyczaj pozwala każdemu grać online w trybie wieloosobowym w grach darmowych bez konieczności subskrypcji PS Plus, Microsoft wymaga od graczy posiadania Xbox Live Gold, jeśli chcą grać w trybie online dla wielu graczy, niezależnie od tego, czy gra jest darmowa. albo nie.

Czy posiadanie PS+ daje jakieś benefity w grze?

Tak i nie. Członkowie PlayStation Plus otrzymują korzyści w postaci darmowego pakietu skórek do broni, ale nie dostaniesz niczego, co mogłoby znacząco wpłynąć na Twój poziom mocy lub coś takiego. Są to przedmioty czysto kosmetyczne i nie służą do wzmocnienia twojej postaci. W tej chwili darmowy zestaw broni Dauntless Model P zawiera skórki Ostian do broni.

Przykładowa skórka broni dla posiadaczy PS+

Członkowie PlayStation Plus czasami otrzymują lepszą zniżkę podczas sprzedaży – generalnie o 10% więcej niż ci, którzy nie są członkami – ale obecnie żadna taka sprzedaż nie działa na żadnym z dodatków Dauntless lub pakietów walutowych.

Czy te dodatki kiedyś ulegną zmianie?

Jest zbyt wcześnie na takie spekulacje, ale jeśli Dauntless pójdzie w ślady innych darmowych gier, takich jak Apex Legends i Fortnite, to tak. Te bezpłatne pakiety dodatków dla członków PlayStation Plus zmieniają się od czasu do czasu, więc prawdopodobnie można spodziewać się, że w przyszłości zostaną dodane różne skórki broni i kosmetyki.

Czy warto mimo to zakupić PS+?

Ogólnie czy warto kupować PS+ tylko dla Dauntless? Raczej nie, ale jeżeli często grasz na ps4 to warto dla innych korzyści jak np dwie darmowe gry co miesiąc.