Pomimo tego, że wyruszamy ze zgraną (lub nie) ekipą, nasz potencjalny cel może nas uszkodzić tak, że pasek życia drastycznie spadnie do zera. Na szczęście, w momencie gdy wyruszamy w grupie nasi sojusznicy mogą nas swobodnie podnosić. Wydawałoby się, że ten proces może trwać bez końca, aż do ubicia potwora. Jak się okazuje to tylko mrzonka a my zostaliśmy ograniczeni przez tzw “Danger meter”

Jak działa “Danger Meter”?

Zauważyliście, że w rogu ekranu znajduje się taki trójkącik? Ten taki, na którym procenty sobie rosną w górę. To jest właśnie poziom zagrożenia (danger meter). Dzięki niemu wiesz jak blisko ty i twój zespół możecie stać się jednym z elementów krajobrazu na wyspie.

Danger Meter

Danger Meter

Jeżeli nie bardzo jesteś fanem statystyk i temat ogólnie Cię nie interesuje to wystarczy, że zrobisz sobie takie o to karteczki i powiesisz gdzieś nad monitorem.

 

Danger/Safe

Danger/Safe

Twoje procenty są niskie? Dobra robota! Poziom zaczyna rosnąć i jest wysoki? Jesteś w niebezpieczeństwie! Dobiło do 100%? Możesz się zacząć zastanawiać nad jakimś fajnym napisem na nagrobku.

Jakie najczęściej popełniamy błędy?

Poziom zagrożenia będzie zawsze rósł. Nawet jeżeli uda ci się uciec przed potworem i np wykorzystać ten czas na zbieranie dóbr wyspy to wciąż zauważysz, że poziom nadal wzrasta. Dlaczego tak jest? Ponieważ znajdujesz się nie na swoim terytorium z grasującą gdzieś bestią, wiesz z definicji jest tam po prostu niebezpiecznie.

Czas nie tylko sprawia, że Danger Meter wzrasta, wpływają na to również inne czynniki jak:

  • Walka z Behemotem. Twój poziom zagrożenia będzie wzrastał szybciej wraz z długością walki jaką odbywasz. A to dlatego, że sama walka jest niebezpieczna.
  • Upadki. Kiedy upadasz “Danger Meter” idzie w górę. Uważaj na niespodziewane ataki ogonem.
  • Kiedy nie podnosisz swojego sojusznika. Im dłużej twój sojusznik leży na ziemi tym szybciej poziom będzie wzrastać. Nie czekaj tylko pomóż twojemu koledze wstać!
player down

Player down

Pamiętaj. Im więcej będziesz stwarzać niebezpiecznych sytuacji, tym szybciej twój poziom zagrożenia będzie rósł. Planuj swoje ruchy.

“Heal’erzy” do boju!

No dobrze, skoro poziom rośnie to czy też w jakiś sposób możemy go obniżyć? Oczywiście najlepszą strategią jest po prostu grać tak, aby nie dopuścić do sytuacji, w której wskaźnik niebezpiecznie zbliża się do magicznej 100. Na szczęście jest parę wskazówek jak go obniżyć:

  • Zmuś Behemota do ucieczki. W momencie, kiedy potwór jednak zdecyduje się uciec z pola walki pewien procent poziomu zagrożenia automatycznie spada. Również w momencie osiągnięcia 100% wskaźnika może on się obniżyć np do 75%
  • Podnieś swojego sojusznika. “Wskrzeszanie” swoich towarzyszy jest kluczem do obniżenia wskaźnika zagrożenia. Jest to praktycznie jeden z najczęstrzych błędów jakie gracze popełniają – czyli zwyczajnie tego nie robią. Każdy z graczy podnosząc sojusznika obniża o kilka procent wskaźnik. Można taką osobę podnieść we dwoje co spowoduje podwójne obniżenie wskaźnika (nic nie szkodzi że jeden z twoich kolegów zaczął podnosić gracza pół sekundy wcześniej, przytrzymaj przycisk podnoszenia aż do momentu ukończenia animacji, dzięki czemu i twoje podnoszenie obniży wskaźnik)

Co się dzieje kiedy poziom zagrożenia osiągnie 100%?

Generalnie jak jesteś typem solo, który ma gdzieś swoich kompanów i woli ich zostawić leżących na ziemi, aby w spokoju dokończyć dzieła twój wskaźnik w bardzo szybki sposób wskoczy do 100% To nie jest dobra sytuacja.

  • Nie podniesiesz żadnego z graczy. W tym momencie opcja podnoszenia swoich kolegów z drużyny zostanie wyłączona. Musisz w samotności pokonać wroga albo sprawić, aby zwyczajnie uciekł dzięki czemu obniżysz poziom i z powrotem będziesz mógł podnieść swoich kompanów.
  • Behemot uderza mocniej. Każdy z ataków staje się potencjalnym zagrożeniem, który z łatwością może zmniejszyć pasek zdrowia nawet przy jednym uderzeniu.
100% Danger meter

100% Danger meter

Na szczęście osiągnięcie 100% wskaźnika nie oznacza końca gry. Jeżeli zabijesz potwora zanim on zabije ciebie lub sprawisz, ze ucieknie twój poziom obniży się i będziesz mógł kontynuować. Pamiętaj, aby szybko podnieść twoich teammatów.

Teraz już wiesz jak działa “Danger Meter” i jak należy się zachowywać, aby szybko nie wzrósł do 100% . Macie jakieś swoi taktyki, dzięki którym wskaźnik pozostaje niski? Podzielcie się!

Facebook | Discord

Tłumaczenie: Orchidia92 | źródło