REWORK MIECZA

  • Rework miecza zostanie wprowadzony do Dauntless 30 Lipca.
  • Oczekujcie nowych kombinacji ataków oraz lepszego zaadaptowania broni do obecnej mety.
  • Nowe umiejętności miecza zastąpią te sprzed aktualizacji 1.3.3

CZY NOWY MIECZ BĘDZIE TZW. “EASY MODE”?

Zbudowaliśmy nowy system, o który będzie się opierał miecz z myślą o wielozadaniowości. Jest niezawodną, prostą bronią, którą Łowca mógł używać w prosty sposób. Tak po prostu. W trakcie rozwoju Dauntless, pozostałe bronie stały się tak skomplikowane, że miecz za nimi nie nadążał.

Tak jak kilku z Was przyznało na subreddit’cie Dauntless: “Miecz jest znośny we wszystkim, ale nie jest świetną bronią w żadnej kategorii”

Był po prostu ok.

ZBYT UPROSZCZONY

Głównym wyzwaniem było to, że każdy Łowca rozpoczyna swoją przygodę z mieczem.

Sprawiało to, że brak złożoności miecza miało sens. Była to broń, która do opanowania nie wymagała zbyt dużych umiejętności – było to idealne dla osób, które wykonywały kilka pierwszych misji dla Kat. Ale co z osobami, które “mainowały” miecz i miały za sobą pierwsze 50 polowań?

“Miecz miał dużo cech, które były do siebie podobne”, mówi developer gry Dan “Dibs” Gibson. “Nie można było powiedzieć, że wyróżnia się w jakiejś kwestii. Był właściwie rozwiązaną zagadką.”

W momencie opanowania podstawowych kombinacji ataków cała zabawa w grania mieczem się kończyła. Jedyne co trzeba było zrobić to ustawić się na pozycji, nadużywać konkretnego combo i korzystać z umiejętności specjalnej kiedy wskaźnik jej naładowania był pełny. Mieczem można było grać tylko w konkretny sposób co było proste a czasem nawet nijakie.

Problemem nadał byli nowi gracze. Jeśli przekształcilibyśmy miecz w technicznie skomplikowaną broń z 10 możliwymi kombinacjami ataków nikomu nie udało by się nawet pokonać pierwszego Lesser Gnasher’a.

Przez to nasuwa się pytanie: Jak stworzyć ciekawą, złożoną broń, która nie przeważy nowych graczy poziomem skomplikowania?

PIERWSZE PODEJŚCIE

Miecz, który pojawi się pod koniec przyszłego tygodnia nie jest wynikiem naszej pierwszej próby stworzenia go.

Właściwie nasz pierwszy eksperyment odtworzył wiele problemów, które były obecne w oryginalnej wersji miecza. Był jeszcze bardziej prostszy i spamowalny niż ten, którego powinien zastąpić.

Rookie Sword

“Tak bardzo skupiliśmy się na doznaniach nowych graczy, że stworzyliśmy zestaw, który polegał tylko na powtarzalnym klikaniu tych samych klawiszy” mówi Dibs. “Poziom skomplikowania był równy poziomowi podłogi”

Nie chodziło nawet o to, że miecz był nieprzyjemny. Nowi gracze może nawet uznali by tą broń za przyjemną, ale znów, nie było miejsca dla prawdziwego rozwoju gracza. Nie było miejsca do pokazania swoich prawdziwych umiejętności. Po co próbować uczyć się innych, bardziej skomplikowanych metod używania broni skoro spamowanie dało by dokładnie taki sam efekt?

“Całkowicie zapuszkowaliśmy oryginalny rework miecza”

ZNALEZIENIE BALANSU

Koncept miecza, który polegał tylko na spamowaniu został wyrzucony do kosza, ale nadal borykaliśmy się się problemem nowy gracz/weteran. Jak stworzyć broń, która będzie prosta dla nowicjusza, ale jednocześnie wystarczająco skomplikowana, aby nagrodzić osoby chcące osiągnąć w niej mistrzostwo?

Podczas wielu spotkań i konceptów edycji broni znaleźliśmy opcję, która mogła zadziałać: sytuacyjny zestaw umiejętności. Ten potrafiący dostosować się do użytkownika zestaw umiejętności będzie nagradzał zarówno osoby, które chcą “tylko ciągle używać jednego przycisku” jak i bardziej doświadczonych graczy, którzy nauczyli się adaptować swoje wybory do specyficznych sytuacji w walce.

“Doświadczenie, które chcemy utworzyć polega na stałej ocenie sytuacji,” mówi Dibs. “Za każdym razem patrząc na umiejętności w zestawie musisz podjąć decyzję: ‘Teraz chcę użyć dash’a, a teraz atak obszarowy.'”

Wiedzieliśmy także, że gracze boją się (tak, czytamy Wasze komentarze!), że zbudujemy zestaw normatywny – taki, który będzie wymagał użycia konkretnych kombinacji ataków, aby zmaksymalizować obrażenia. Z przyjemnością raportujemy, że miecz taki nie będzie.

Miecz posiada pewien poziom uporządkowania w trakcie rozgrywki (buduj punkty Valour -> zużyj punkty Valour) posiada on także dużo wolnego miejsca, aby poruszać się wewnątrz struktury broni. Znaczy to tyle, że nie ma konieczności ciągłego używania tych samych trzech umiejętności, aby wycisnąć maksimum z tej przerobionej broni.

REWORK

Przerobiony miecz jest zbudowany wokół 3 głównych założeń: główne combo (które generują punkty Valour), combo typu Valour (które zużywają punkty Valour) oraz pasek umiejętności specjalnej (który pozwala użyć umiejętności, którą mamy wyekwipowaną).

Nowy miecz w akcji.

GŁÓWNE COMBO

Główne combo opierają się o 3 proste ataki, które generują punkty Valour. Są proste do wykonania, ale nie zadają wyjątkowo wysokiej ilości obrażeń.

Frenzied Blade (Lekki-Lekki-Lekki) Lekki atak z zerowym kosztem staminy (paska wytrzymałości)
Zysk: 1 punkt Valour.

Sundering Blade (Ciężki-Ciężki-Ciężki) Cięższy a zarazem wolniejszy atak, który kosztuje trochę staminy do wykonania lecz atak ten jest zdolny do wytrącenia behemota z równowagi (interrupta, boopa)

Dla obu głównych kombinacji musicie być pewni, że traficie ostatni atak – ten atak będzie warunkował zdobycie punku Valour.

COMBO VALOUR

Combo typu Valour wykorzystują punkty Valour w celu wykonania potężnych ataków. Jest to miejsce gdzie możliwość dostosowania się nowego miecza zaczyna mieć największe znaczenie. W momencie naładowania wystarczającej ilości punktów Valour pora zdecydować – czy chcesz użyć punkty w celu wykonania potężnego ataku? Może wykorzystasz to, że behemot jest unieruchomiony i rzucisz atak obszarowy? A może zmniejszysz dystans pomiędzy Tobą a behemotem i od razu rozpoczniesz kolejne combo?

Łowca może posiadać maksymalnie 6 punktów Valour, to w jaki sposób je użyjesz – oraz w jaki sposób je odzyskasz to składowe większego działania odbywającego się w trakcie walki.

Oto 4 combo typu Valour z pomocą których będziecie polować:

Crescent Strike (Lekki-Lekki-Ciężki): Potężny atak z wysokimi, niezawodnymi obrażeniami.
Koszt: 3 punkty Valour.

Crescent Strike

Resounding Echo (Ciężki-Lekki-Ciężki): Wetknij miecz w ziemię i zostaw pole, które będzie zadawać obrażenia w czasie.
Koszt: 3 punkty Valour.

Resounding Echo

Bladerush (przytrzymaj Lekki): Średniego zasięgu dash połączony z atakiem tnącym.
Koszt: 3 punkty Valour.

Bladerush

Bladesurge (przytrzymaj Ciężki): Wystrzel dystansowy atak, który może wytrącić behemota z równowagi.
Koszt: 3 punkty Valour.

Bladesurge

RUCHY SPECJALNE

Przenieśliśmy system umiejętności specjalnej z oryginalnej broni z jedną znaczącą zmianą: zamiast ładować pasek za pomocą pojedynczych ataków teraz musisz trafić całe combo. Oznacza to trafienie ostatnim atakiem combo typu Valour lub głównego combo.

Jeżeli chodzi o plusy, trafianie combo, w momencie kiedy specjalna umiejętność jest aktywna sprawi, że wydłuży się czas jej trwania. Mod Perpetual Blade nie będzie już potrzebny.

W końcu, dostosowaliśmy pewne aspekty istniejących już specjalnych umiejętności miecza tak, aby dobrze współpracowały z systemem Valour.

Valiant Overdrive: Dash nie ma już swojego czasu odnowienia, ale jego użycie kosztuje punkty Valour. Szczęśliwie dla Was, będziecie generować punkty Valour w momencie kiedy umiejętność jest aktywna.

Ardent Cyclone: Ta umiejętność generuje punkty Valour w trakcie jej trwania oraz zadaje więcej obrażeń niż wcześniej. W trakcie trwania umiejętności łowca jest także niewrażliwy na ataki wytrącające z równowagi.

Avenging Overdrive: Pozytywne sparowanie ataku teraz generuje punkty Valour.

NOWE MODY

Nowe mody niezbyt współpracowały z nowym mieczem więc stworzyliśmy 5 zupełnie nowych modów. I tak: Wszystkie mody, które zdobyliście wcześniej (poprzez system Mastery czy też te zakupione ze sklepu Lady Luck) zostaną zastąpione swoimi zamiennikami za darmo. Nie będzie wymagana żadna akcja z Waszej strony.

Charged Swordfocus: Zamiast zadawać obrażenia w czasie, atak Resounding Echo zada obrażenia po wygaśnięciu co będzie skutkować większymi obrażeniami ogólnymi.

Recursive Hilt: Zadawanie obrażeń za pomocą ataku Bladerush przywraca punkty wytrzymałości oraz generuje punkty Valour poprzez krótki okres czasu.

Mending Bladecore: Każdy zdobyty lub zużyty punkt Valour przywraca punkty życia.

Keen Edge: Po przebyciu małej odległości atak zasięgowy Bladesurge zyskuje na ilości zadanych obrażeń.

Dynamic Bladecore: Po użyciu jakiegokolwiek combo typu Valour Twoje następne combo typu Valour poprzez krótki okres czasu zada dodatkowe obrażenia.

KIEDY BĘDZIE MOŻNA ZAGRAĆ NOWYM MIECZEM?

Rework miecza pojawi się w Dauntless w Czwartek, 30 lipca jako część aktualizacji 1.3.3.

Nie zapomnij odwiedzić Plac Treningowy aby zdobyć trochę doświadczenia przed pierwszymi, prawdziwymi łowami. Możesz to zrobić poprzez wywołanie ekranu Łowów oraz wybranie “Training Grounds”.

Oraz jak zawsze, dajcie znać co sądzicie! W czwartek, kiedy rework miecza znajdzie się w grze będziemy obserwować co o nim sądzicie tam gdzie zawsze!

Discord Icon of Flat style - Available in SVG, PNG, EPS, AI & Icon fonts

Facebook - Free social media icons